Η φετινή «καμπάνια» του Δήμου Ναυπλιέων για την Πασχαλινή περίοδο, όπως παρουσιάζεται μέσα από την επίσημη σελίδα του δήμου, δεν τιμά την ιστορία και το κύρος της πόλης. Το συνοδευτικό βίντεο προκαλεί ακόμη περισσότερη αμηχανία.
Ένα βίντεο χωρίς ψυχή, χωρίς αισθητική ταυτότητα και κυρίως χωρίς κανένα ουσιαστικό μήνυμα για τον επισκέπτη, παρουσιάζει το Ναύπλιο θολό, παγωμένο, σχεδόν αποκαρδιωτικό. Όχι ως κορυφαίος τουριστικός προορισμός αλλά σαν κάτι ξεχασμένο και εντελώς ξεκομμένο από τη σύγχρονη εποχή.
Ο τουρισμός δεν είναι υπόθεση εκ των ενόντων, ούτε λογίζεται ως “αγγαρεία” για να βγει το καθήκον της επικοινωνίας. Η προβολή του τουριστικού προϊόντος ενός τόπου δεν μπορεί να γίνεται στο πόδι, με υλικό αδύναμο, κακή σκηνοθεσία και ασαφές αφήγημα.
Η αναφορά «όποιος δεν βρει τραπέζι στην πόλη, ας πάει στα χωριά» είναι εντελώς άστοχη. Δεν προτείνει εναλλακτική – υποδηλώνει αδυναμία. Αντί για προβολή, αυτό που εκπέμπεται είναι προχειρότητα, έλλειψη οράματος και μια αποσπασματική διαχείριση του πιο πολύτιμου τομέα της τοπικής οικονομίας: του τουρισμού.
Ο εντεταλμένος σύμβουλος τουρισμού εμφανίζεται ικανοποιημένος, κάνοντας λόγο για έναν κατάλογο με ανοικτά εστιατόρια. Κανείς όμως δεν εξηγεί ποιος συνέταξε τον κατάλογο, με ποια κριτήρια, και αν διασφαλίζεται η ισότιμη εκπροσώπηση όλων των επαγγελματιών.
Ή μήπως μιλάμε ξανά για επιλεκτικές συμπεριφορές, για λίγους και «γνωστούς»;
Ο Δήμος όφειλε να έχει σχεδιάσει από νωρίς μια συντονισμένη, ποιοτική παρουσία, με συμμετοχή όλων των επαγγελματιών του τουρισμού. Αντ’ αυτού, είδαμε μια αποσπασματική προσέγγιση, χωρίς συνοχή, χωρίς δυναμική, χωρίς όραμα.
Ο Δήμαρχος κ. Ορφανός, τι ρόλο έχει παίξει σε όλα αυτά;
Δυστυχώς η απουσία του είναι εκκωφαντική. Ο κ. Ορφανός φαίνεται να έχει παραδώσει τα ηνία του τουρισμού στον αυτόματο πιλότο. Καμία συνοχή, καμία στρατηγική, καμία σύγχρονη προσέγγιση.
Το Ναύπλιο δεν είναι απλώς ένας όμορφος προορισμός. Είναι ένα brand με δυναμική, με ιστορία, με απαιτήσεις. Κι αυτό το brand δεν χτίζεται με θολά βίντεο και αναρτήσεις της τελευταίας στιγμής. Χτίζεται με επαγγελματισμό, όραμα και σοβαρή διαβούλευση με τους ανθρώπους της αγοράς. Κι όταν όλα αυτά απουσιάζουν, το αποτέλεσμα εκθέτει όλους – κυρίως εκείνους που έπρεπε να υπερασπίζονται την αξία του τόπου.
ΥΓ1: Για το δράμα του πασχαλινού στολισμού ουδέν σχόλιο….
ΥΓ2: Το τουριστικό περίπτερο που ήταν στο πρόγραμμα της Αλεξανδρούπολης το οποίο αντιγράψατε θα λειτουργήσει ποτέ στους Κήπους;